مظفر, حسین, اصفهانی, مینا, پاداش, علی. (1387). بررسی را ههای توسعه ی مشارکت مردم در صنعت جهانگردی (مورد مطالعه: استان خوزستان). مدیریت فرهنگی, 2(پیش شماره سوم), 43-53.
حسین مظفر; مینا اصفهانی; علی پاداش. "بررسی را ههای توسعه ی مشارکت مردم در صنعت جهانگردی (مورد مطالعه: استان خوزستان)". مدیریت فرهنگی, 2, پیش شماره سوم, 1387, 43-53.
مظفر, حسین, اصفهانی, مینا, پاداش, علی. (1387). 'بررسی را ههای توسعه ی مشارکت مردم در صنعت جهانگردی (مورد مطالعه: استان خوزستان)', مدیریت فرهنگی, 2(پیش شماره سوم), pp. 43-53.
مظفر, حسین, اصفهانی, مینا, پاداش, علی. بررسی را ههای توسعه ی مشارکت مردم در صنعت جهانگردی (مورد مطالعه: استان خوزستان). مدیریت فرهنگی, 1387; 2(پیش شماره سوم): 43-53.
بررسی را ههای توسعه ی مشارکت مردم در صنعت جهانگردی (مورد مطالعه: استان خوزستان)
تاریخ دریافت: 04 آذر 1393،
تاریخ پذیرش: 04 آذر 1393
چکیده
این مقاله در راستای تبیین راه های توسعه مشارکت مردم در بهبود صنعت گردشگری در استان خوزستان، نخست به بیان اهمیت صنعت جهانگردی پرداخته و سهم این صنعت را در درآمد ملی کشور متذکر شده است. سپس جایگاه ایران با پیشینه ی تمدنی کهن و جاذبه های متنوع و موقعیت برجسته اقلیمی را تعریف کرده است . در این مقاله که به بررسی راههای توسعه مشارکت مردم در ارتقای صنعت گردشگری پرداخته شده است با توجه به داده های حاصل از پژوهش، متغیرهای چندی شامل اعتماد مردم به ارگانهای امنیتی و قضائی، اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران و اطلاع رسانی رسانه ها مورد بررسی قرار گرفته که بر مشارکت مردم در توسعه صنعت گردشگری تأثیرگذار می باشد
REVIEWING THE METHODS OF DEVELOPING THE
INVOLVMENT OF PEOPLE IN TOURISM INDUSTRY
(Studied case: Khouzestan province)
نویسندگان [English]
Hossein Mozaffar؛ Mina Isfahani؛ Ali Padash
چکیده [English]
In this article, in order to identify the methods of developing the involvement of people in improving the tourism industry in Khouzestan province, the importance of tourism industry and its role in the national income of the country are first pointed out. Afterwards, the condition of Iran is described with its background of ancient civilization and variety of attractions and outstanding regional position. This article which deals with studying the methods of developing the involvement of people in improving the tourism industry, reviews some variables including people’s confidence on security and judicial organizations, people’s confidence in Islamic Republic of Iran and the informing work of media which affect individual’s involvement in developing tourism industry. This is done according to the data from the investigation.
کلیدواژهها [English]
tourism industry, involvement, security, confidence on the system, Media